vineri, 10 aprilie 2009

Prajitura fina cu bezea si cacao


















Aceasta prajitura am facut-o mai demult si nu am decat o poza(nu stiam atunci ce fac gospodinele harnice:)).Reteta e din Practic in bucatarie, si rasfoind acum revistele ca sa gasesc ceva retete pt Paste, mi-am amintit ca am si poza la ea.

Pt blat:

5 oua
180 g zahar
50 g faina
2 ling cacao
1 lingurita rasa bicarbonat

Batem bine ouale cu zaharul cam 20 min( trebuie sa iasa o compozitie f spumoasa). Incorporam apoi usor , cu lingura , cacaua, bicarbonatul stins cu otet si la final faina .Turnam apoi compozitia intr-o tava unsa cu ulei si tapetata cu faina si o dam la cuptor pt 20-25 minute.Dupa ce s-a copt il scoatem din tava si il lasam la racit. Intre timp facem bezeaua.

Pt bezeaua:

5 albusuri
250 g zahar
zeama de la 1/2 lamaie

Intr-un vas batem albusurile cu zaharul bine, la rece, apoi le pui pe aburi ( la bain-marie) si le batem cu telul pana se formeaza o compozitie spumoasa. Adaugam zeama de lamaie si omogenizam .Intindem bezeaua imediat (asa calda) peste blat. Lasam prajitura pana a doua zi sau cel putin 6 ore ca sa se intareasca bezeaua.

Pt crema:

200 g unt
100 g zahar pudra
30 g cacao
5 galbenusuri

Cu cel putin 12 ore inainte de prepararea prajiturii trebuie sa tinem untul la temperatura camerei. Frecam untul spuma, apoi adaugam treptat zaharul si frecam in continuare . Apoi adaugam galbenusurile ( pe rand) si cacaua. Eu cred ca nu am mai avut sau am uitat sa pun pt ca crema mea e destul de galbuie( nu se vede ca as fi pus cacaua :)) Aceasta crema o intindem peste bezea. Deasupra putem pune o glazura de cacao. Eu am preferat ornez cu ciocolata rasa.

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...