marți, 17 martie 2009

Ciorba de burta


















Ingrediente:

1 kg burta de vita
1 picior de vita-vitel(oase)
1 morcov
1 radacina patrunjel
1 ceapa
4 galbenusuri
200 ml smantana
1 lingurita faina
1 lingurita mustar
5 boabe de piper
3 catei de usturoi
2 foi de dafin
2 linguri otet sau zeama de lamaie
gogosari murati
sare

Speli in mai multe ape burta, apoi o cureti cu sare pana ramane alba(eu am folosit burta prefiarta si taiata deja). Cureti legumele si le speli . Pui la fiert in apa cu sare burta impreuna cu piciorul de vita, legumele intregi, foile de dafin si boabele de piper. Lasi sa fiarba timp de o ora la foc potrivit.
Strecori supa si tai fideluta burta (daca e cazul- la mine nu a fost:)) si carnea de vitel . Pui la fiert inca o ora fasiile de burta. Dizolvi faina in 50 ml apa rece si o amesteci cu galbenusurile frecate cu un apraf de sare, mustarul, smantana si o cana de supa racita. Cand burta este fiarta, torni amestecul in cratita, lasi sa dea intr-un clocot, stingi focul si adaugi legumele pasate, otetul si usturoiul zdrobit. Mie imi place sa pun si gogosari murati taiati marunt, iar usturoiul nu il pun in oala ci doar zeama de pe el.Iar pt culoare rad un morcov si il calesc in ulei , adaug putina supa si torn in ciorba dar strecurat.Mie sincer nu imi place sa vad cioba de burta ca e alba(cum am mancat la unele restaurante). Am invatat unele secrete de la un bucatar expert in ciorba de burta.Totul e sa stii sa o potrivesti de gusturi.Se serveste fierbinte cu ardei iuti langa.



2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...